Java ile Taş, Kağıt, Makas Oyunu

Merhaba arkadaşlar bugün Java ile taş, kağıt, makas oyunu nasıl yapılır bunu anlatacağız.

Öncelikle kullanıcıdan seçim alabilmek için Scanner sınıfını aktarıyoruz. Ardından main fonksiyonumuzda kullanıcının ve bilgisayarın puanlarını tanımlıyoruz. While döngümüzün içerisinde kullanıcıdan aldığımız seçimi “secim” isimli değişkene atıyoruz. Bilgisayarın seçimini ise Math.random methodunu kullanarak alıyoruz. Math.random()*3 diyerek bilgisayara 0 ile 3 arasında bir rastgele sayı ürettiriyoruz. Ve seçimimiz ile bilgisayarın seçimini karşılaştırıp sonuçlarını yazıyoruz.

 

import java.util.Scanner;
public class oyun {
    public static void main(String args []){
        Scanner s = new Scanner(System.in);
        int kul_puan =0;
        int bil_puan=0;
        System.out.println("Taş kağıt makas oyununa hoş geldiniz!");
        System.out.println("1-Taş 2-Kağıt 3-Makas");
        while(true) {
            System.out.println("Seçiminiz: ");
            int secim = s.nextInt();
            int bil_secim = (int)(Math.random()*3);
            if (secim == 1) {
                if (bil_secim == 1) {
                    System.out.println("Bilgisayarın seçimi: TaşnSonuç: Berabere");
                    System.out.println("Puanınız: "+kul_puan+" Bilgisayarın puanı:"+bil_puan);
                } else if (bil_secim == 2) {
                    System.out.println("Bilgisayarın seçimi: KağıtnSonuç: Kaybettiniz");
                    bil_puan++;
                    System.out.println("Puanınız: "+kul_puan+" Bilgisayarın puanı:"+bil_puan);
                } else {
                    System.out.println("Bilgisayarın seçimi: MakasnSonuç: Kazandınız");
                    kul_puan++;
                    System.out.println("Puanınız: " + kul_puan + " Bilgisayarın puanı:" + bil_puan);
                }
            } else if (secim == 2) {
                if (bil_secim == 1) {
                    System.out.println("Bilgisayarın seçimi: TaşnSonuç: Kazandınız");
                    kul_puan++;
                    System.out.println("Puanınız: "+kul_puan+" Bilgisayarın puanı:"+bil_puan);
                } else if (bil_secim == 2) {
                    System.out.println("Bilgisayarın seçimi: KağıtnSonuç: Berabere");
                    System.out.println("Puanınız: "+kul_puan+" Bilgisayarın puanı:"+bil_puan);
                } else {
                    System.out.println("Bilgisayarın seçimi: MakasnSonuç: Kaybettiniz");
                    bil_puan++;
                    System.out.println("Puanınız: " + kul_puan + " Bilgisayarın puanı:" + bil_puan);                }
            } else if (secim == 3) {
                if (bil_secim == 1) {
                    System.out.println("Bilgisayarın seçimi: TaşnSonuç: Kaybettiniz");
                    bil_puan++;
                    System.out.println("Puanınız: "+kul_puan+" Bilgisayarın puanı:"+bil_puan);
                } else if (bil_secim == 2) {
                    System.out.println("Bilgisayarın seçimi: KağıtnSonuç: Kazandınız");
                    kul_puan++;
                    System.out.println("Puanınız: "+kul_puan+" Bilgisayarın puanı:"+bil_puan);
                } else {
                    System.out.println("Bilgisayarın seçimi: MakasnSonuç: Berabere");
                    System.out.println("Puanınız: " + kul_puan + " Bilgisayarın puanı:" + bil_puan);
                }
            } else{
                System.out.println("Hatalı giriş yaptınız tekrar deneyin");
                continue;}
            if(kul_puan==3){
                System.out.println("Oyunu "+kul_puan+"-"+bil_puan+" kazandınız");
                break;            }
            else if(bil_puan==3){
                System.out.println("Oyunu "+bil_puan+"-"+kul_puan+" kaybettiniz");
                break;            }
}
}
}



 

Tahsin ALTINTAŞ

Computer science 4 life mottosuyla yola çıkmış bir bilgisayar mühendisi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir